Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 10 november 2015

RUGGIGT!!!

Tala om att regnet och stormen piskade på fönsterrutorna i natt. 

Ruggigt värre, när jag skulle ut med hundarna vid femtiden i morse ..... mörkt, regnigt och allmänt ogäst vänligt. 
Därför önskar jag minusgrader och snö..... som lyser upp! 

Hästarna struntar i vädret, bara de får sin mat och blir utsläppta, så är de nöjda. Du ska inte tro att de går in i ligghallen, även om det regnar småspik.... Oh nej!! 


Ulle och hans harem......väntar på att bli utfodrade. 


Fåren däremot stannar inne, när regnet vräker ner...... så jag anser kanske att det är fel att kalla dom "fårskallar " i detta hänseende! 

Nu har pelargonerna äntligen hamnat på gödselstacken, jag har inte haft hjärta till detta.... då de ännu var fulla av blommor, men nu såå åkte dom!!! 
Lite nya är införskaffade,tyvärr inga hyacinter.... men dessa får duga så länge....de är ivarje fall vita. 


Nu ser jag framemot, att det ska bli uppehållsväder under morgondagen, för då ska jag ut på en ridtur,  med en som aldrig har ridit förut ....... det ska bli en utmaning. 
Kram Ingela 


2 kommentarer:

  1. HejIngela
    Även här vräker regnet ner stundtals varvat med en liten liten strimma sol.
    Ha en skön dag
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Lena
    Även här fick vi ta del av solen, om än ingen längre stund.

    Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: