Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 20 november 2015

MÖRKRET LIGGER TÄTT ÖVER TAKEN.......

....endast djuren och jag är vaken!! 
Fredag redan och en arbetshelg väntar.... tycker det inte var länge sedan jag jobbade helg!..... det sägs att tiden går fort, när man är lycklig, då är det väl därför!! 
Tänk  nästa helg då har vi första advent.... hjälp!!... då börjar det bli hög tid för att binda adventdskransen till köket. 
Måste även binda till stallen och förnya kransarna på ytterdörren. 
Nog är det väl så, man tror att det är gott om tid..... så helt plötsligt är man där? 
Men vet du vad?.... det blir jul oavsett om det hänger kransar eller inte... "Julen sitter inte i kransen!! "
Så det blir vad det blir! 
Jag själv ska jobba både julaftonskväll och juldagen..... så jul får jag fira med nära och kära en annan dag, det går lika bra..... så blev det även i fjor. 


Eftermiddagen ägnades åt hjärngympa för hundarna..... sökträning med fullt ös. 



Det har lovats snö, här nere i Skåne.... så det blev en skogsrunda, jag måste ha mera grankvistar till alla kransar som ska göras. Det går mer än man räknar med, trodde att det jag hade skulle räcka.... men det är lika bra att ta det säkra före det osäkra....




Jag har fått gjort några kransar, så nu är det bara kransarna till stallen som fattas....  det hinner jag säkert i veckan som kommer. 






Nu visar temperaturen -5grader och det känns som om det är snö i luften. Jag får väl se om det är vitt ute imorgon, då jag vaknar. 
Tyvärr ingen snö på morgonen. 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej Ingela! Så fina kransar du gör - helt ljuvliga ;-) ha en underbar fortsatt helg!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: