Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 5 november 2015

BÖRJADE med en UNDERBAR......

.....morgon, när jag släppte ut djuren, var det en sådan där härlig känsla..... luften frisk och fullständig tystnad runtomkring, förutom ljudet av hästarnas mumsande på sitt hö. 
Jag kunde inte annat än njuta av morgonen. 


Det ser ut till att vara lugnt och skönt bland djuren ute i hagarna.
Här är tre generationer samlade, kul att se hur fåren håller ihop i små familjegrupper..... precis som vi. 


Allt ser ut till att vara frid och fröjd, tills att jag tittar in i stallet och får se det här...... jag trodde att vi hade haft nog av elände bland djuren, här på gården!! Men det var bara ett önske tänkande. 

Vad som har hänt är ett?... men någon fara för honom är det inte, jag slapp att plocka fram nål och tråd....vilket jag får se som positivt!! 

Hästarna mår bra, vilket också är positivt.... så jag känner mig rätt nöjd ändå idag. 


Så blev det till en ridtur på förmiddagen, men inte på någon av dessa hästar hi,hi!!
Jag hämtar en av islänningarna ifrån den andra hagen. 

Turen började bra, men så småningom blev det till duggregn.... men jag tyckte att vi inte kunde bli annat än våta, så vi fortsatte. 

Det blev bara en timmes ridning, sen styrde vi kosan hemåt.
Här en våt kille.... som inte skyr lite regn!! 

Nu när det är grått och regnigt ute, utnyttjade jag dagen med bl.a. bakning. De första julkakorna blev bakade, för att sedan åka in i frysen. 


Men det blev även provsmakning av bakverken till kvällskaffet. 
Grädde och jordgubbssylt..... gjorde musslorna fulländade! 



Ugnen var uppvärmd, så det blev också ett bullbak. 


Nu är gårdsfolket mätta och belåtna, så nu ska djuren släppas in i stallet...... där det väntar hö på dom. 
Jag tackar för besöket, jag skulle så gärna bjudit dig på en kopp kaffe och tilltugg...... men tyvärr så kan jag endast bjuda på ett par bilder. 
Var rädd om dig! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: