Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 6 november 2015

FREDAG VARJE DAG, HÄR PÅ LILJEGÅRDEN

Förr städade man på fredagen, men här måtte det vara fredag var och varannan dag..... inte för att jag har städning som hobby, jag avskyr det!!!! 
Idag blev det även städat ute i foderkammaren..... skönt för katten,  som vid denna tiden på året spenderar mycket tid här inne. 




En kille som kan det där, att ta det med ro!! 

Den här är den viktigaste prylen inne i stallet, men jag hoppas att vi ALDRIG!!  behöver använda den!! 

Sadelkammaren står på tur för lite uppfräschning.... bl.a. så hade fönstret verkligen behövt en finish, men du... jag tar det en annan dag. 



Imorgon är det avmaskning här på gården..... jag och mannen ska dock inte avmaskas hi hi!!
Fåren, hästarna, hundarna och katterna slipper inte undan. 
Så jag var inne i byns godisbutik, jag menar så klart på Apoteket och införskaffade diverse medicament för morgondagen. 

Annars är det lugna gatan här på gården...... jag gör som katten "tar det med ro ikväll"


Det blir en hel del ljus tända och lite tv tittande på "Idol"
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: