Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 24 november 2015

MINNS GÅRDAGEN..... med glädje!

Brasan får inte falna, det gäller att hålla liv i den. 



Hyacinterna börjar slå ut nu, fler ska köpas hem idag.... för här ska finnas hyacinter hela tiden.....för det skapar vinterkänsla här på gården, nu när snön smälter!!! 


Gårdagen var magisk.....jag var utomhus ifrån middagstid till kväll. 
Det är så jag vill ha det vintertid. 
Fåren och lammen tycktes också gilla den första snön. 







Idag har vi en ny dag och med den regn usch!!! 
Någon ridtur blev det inte idag, men det har ändå blivit en hel del utomhusvistelse bl.a. med hundarna....... för det gäller att njuta av vintervädret /snön, för den lär inte bli långvarig. 





Hade det varit i slutet av februari, då hade jag välkomnat detta d.v.s. dagsmejan och längtat till våren......men nu är vi inte där, så jag ser med sorg på, när snön smälter bort, snyft!!! 

En tur in till byn, där fick jag bl.a. köpt på mig hyacinter.... 




Kvällen  tänker jag tillbringa på mitt jobb..... ikväll ska vi ha fest, tillsammans med våra vårdtagare. 
Det är de verkligen värda, så jag ser fram emot kvällen med glädje!! 
Kul att du svängde inom här på gården, jag önskar dig en fortsatt bra dag..... vi hörs!! 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: