Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 27 november 2015

OTROLIGT..... men sant!!!

Åter kväll, det märks verkligen att dagen försvinner i ett svep..... känns som om det alltid är kväll. 
Gubben är iväg och äter julbord, så jag har haft en egen kväll..... vilket är skönt ibland. 
Nå ja, jag lyckades fylla kvällen rätt fort. Jag brukar varje år ge mig i kast med att baka struvor och varje år .....förbannar jag skitet, de hänger fast i järnet och blir mest till smulor..... hade jag tur så blev det ett par stycken till kvällskaffet!!! 
Men...  envis som jag är, letar jag upp ett nytt recept och sättet igång även i år......  någon gång måste jag väl ändå lyckas? 
Kan du tänka dig..  JAG LYCKADES!
Ja, skam den som ger sig!!! 




Jag är stolt som en tupp...... inte en enda som gick sönder!! 

                          RECEPT  22 st

2 dl vetemjöl 
1 dl mjölk 
1 dl grädde 
1 msk socker 
1 ägg 

Rör ihop allt till en smet och låt den stå och svälla 1 timme. 
Fritera i olja. 
Värm struvjärnet i oljan och doppa det sedan i smeten... fritera dem gyllengula. 
Lossa de med en gaffel o doppa dom i strösocker. 

Det blev även ett brödbak, när jag ändå håller på..... måste ju tvunget inviga min nya hushållsassistent.... en för tidig julklapp till mig själv. Jag kan ju inte lita på, att den där mannen med röd luva tycker att jag har varit snäll!!! 



Ett litet uppehåll i julstöket blev det ..... ut och hämta frisk luft, genom att släppa in hästar och får. 


Lite fredagspyssel med halm och hyacinter..... här planterat i en koffert. 

 
Så försvann mina kvällstimmar som gräsänka......allt för snabbt! 

Nu ser vi fram emot en härlig adventshelg...... glöm inte att tända första ljuset på söndag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: