Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 21 november 2015

MANNEN PASSAR PÅ.....

......när frun jobbar, att ha gäster på middag. Jag hade så gärna vilja vara med..... men någon måste ju skrapa ihop till brödfödan! hi,hi!!

Lilla gubben, jag önskar att ni får en trevlig kväll.... medan jag sliter, inte alls avundsjuk hi,hi!! 

Jag ska inte klaga, för arbetsdagen har varit trevlig tillsammans med vårdtagarna och arbetskollegor. 

Vi pratade om mattraditioner med våra vårdtagare om vilka som var deras favoriträtter och det må jag säga var blandat. 
Inkokta gristassar var en rätt.... så varför inte infria denna önskan? Det gäller att sätta en liten guldkant på tillvaron. 
Nu är det bara till att se efter grisfötter i butiken, när jag ändå är och handlar. 
Om jag inte hittar några, då får jag fråga butikschefen "om han har grisfötter" hi,hi!..,, den var dålig!! 
Det är så givande att höra om gamla mattraditioner och jag känner igen mycket... då jag tillhör modell " äldre "
Kokta gristassar ska det bli, sedan får vi se hur många det är som vill smaka!!! 

Nu är jag åter hemma och yes!!..jag hann träffa mannens gäster!! 
Hundarna blev också glada, när matte åter var hemma. 

Snön vräker ner nu, skönt att jag hann ta in hästarna innan, annars hade det varit fem snögubbar att ta in!! 


Äntligen har jag fått som jag ville.... snö och vinter!! I love it. 

Var tvungen att be gubben skruva ner en av höhäckarna hos fåren, då de två lammsyskonen sticker in sina huvuden genom spjällorna och kan sedan inte dra tillbaka huvudet..... detta har nu hänt ett flertal gånger att de sitter fast. 
Jag har fått leta upp stora baljor till höet istället, detta var precis vad man önskar när man kommer hem!! 
Att de inte lär sig en läxa, när de en gång har fastnat.... men icke!!.. de gör det gång på gång!! Då gör de verkligen skäl för att kallas "fårskallar"

Nu ska jag varva ner, innan sängen kallar! 
Jag önskar dig "Godnatt"
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: