Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 25 november 2015

NATTEN ÄR LÅÅÅNG!!!

Regnet fullständigt vräkte ner,när jag körde hem i går kväll.....efter en trevlig kväll på jobbet. 


Så det var bara till att hoppa i sjöstövlarna och ta roddbåten ut till stallet hi,hi!!!
Fem sjöblöta hästar skulle in på torra land..... tala om att vara våta!! 



Här de två kompisarna Mulle och Eilufur, som säkert tyckte om att komma in.. för natten. 

Adventsstjärnorna åkte upp igår kväll,  trots att det inte är första advent ännu..... men här på landet behövs det ljus, under denna tiden på året. 
Som vanligt är det alltid någon, som inte fungerar, när man har satt upp dom..... så och i år. Jag får nöja mig med två stjärnor i köket, de andra två var där någon vejsning med. 




Klockan började bli mycket..... men det väntade ju ännu en fridag, så natten är lååång, varför inte plantera lite blommor.... sagt och gjort!! 



Idag hoppas jag att mossan i skogen, åter har blivit synlig.... då jag behöver lite mera. Det blir till att jag ger mig ut i skogen idag och ser om jag kan finna någon. 
Måste också få bundit grankvistarna till stalldörrarna idag. Oj,oj!!... vad det blir en hel del måsten, när jag har en fridag.... men det är bara roligt att få utlopp för kreativiteten..... som bubblar och vill ut!! 
Jag tillhör inte den typen, som tycker om att sitta och rulla tummarna hi hi!!!
Detta var lite smått och gott ifrån en kväll här på Liljegården. 
Tag vara på dagen / kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: