Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 19 november 2015

JULÖL!!

Morgonsysslorna avklaras medan regnet vräker ner utanför......en paus i arbetet.
Nytt spån i samtliga boxar och som nu är klara för att ta emot.. förmodligen fem våta hästar ikväll.
Tackan Ulla som var så skygg då hon kom hit till gården, är nu en riktig kelgris när man kommer. 



Sedan blev det en tur för Shopping med stort S i Ängelholm. 
Pengarna var runda, de rullade i en faslig fart och jag hade väldigt roligt!! Där gick en hel eftermiddag och kassarna var många, då jag styrde kosan hem till Liljegården. 

Så var det tid för årets provsmakning av julölet, det fick med stort beröm godkänt. 

Det där med shopping tar på krafterna.

Att det var fem våta varelser jag släppte in i stallet ikväll..... kan jag skriva under på, det har varit samma visa den sista tiden. 



Soffan var upptagen när jag kom in, av två tv tittande killar. 


Men finns det hjärterum, så finns det stjärterum för en trött matte... eller hur mina hundar?? 

Jag fick bara inte missa "hela Sverige bakar"......med duktiga små blivande konditorer. 
Sedan är det tid att gå ut och släcka i stallen och säga "godnatt"
Det kommer en ny dag imorgon, roligt att du tittade in här på gården. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej Ingela
    De där hundarna ser ut att gilla soffan.
    Du får skynda dig in om kvällarna för att få en plats där du också, tror du behöver lite vila och avkoppling efter en lång dag med alla djuren. Att ha djur som välkomnar en är det härligaste som finns.
    Kram
    Ha en fin dag, helst utan regn
    Lena

    SvaraRadera
  2. Tack Lena!... jag får boka en sittplats!
    Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: