Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 28 november 2015

BARA GRANEN SOM SAKNAS!!

Nu är det färdig pyntat här på gården....tror jag hi,hi!!
Imorgon har vi först advent, jag tänker tillbaka på då jag gick i småskolan....alla vi elever fick ta med var sitt ljus och ställa på våra skolbänkar. På den tiden gick man i skolan även på lördagar,....frun här är född på stenåldern!!.......så vi fick tända våra ljus på lördagen.... fröken spelade på tramporgeln.. "Bereden väg för herrar..."och en utvald elev fick läsa "När första ljuset brinner, står julens dörr på glänt och alla människor glädjas att fira första advent." Ja det var då det!! 

Lena.... jag blev så sugen på hemlagad leverpastej, då jag tittade in på din blogg, så idag fick jag även gjort våra julpastejer. 
Bra att ta med till julfirandet!!...d.v.s. 
om de inte redan är uppätna!! hi,hi!! 


Idag har även ett par syltburkar, blivit pyntade med änglabilder, ljus,mossa och lite spetsband. 



Jag får bli färdig med att skriva adresser på julkorten som jag tidigare har skrivit...... 

Tänk att jag har varit så duktig i år, när det gäller julklappsinköpen.... nu återstår det bara en kvar att fixa...skööönt!!!! 
Årets julklapp är robotdammsugaren, en sådan skulle jag gärna vilja ha av tomten. 
Men med tanke på alla hundhår som blir här dagligen...... hade denna blivit fylld på ett nix, med risk för explosion.... så jag får nog fortsätta och ta en dans med min vanliga.....vän dammsugare!!!! 

Jag pyntar här enbart med en tomte.... ja, du läste rätt! 
Han är gammal och kommer ifrån min moders barndomshem. 


 Jag har samlat på gammalt julpynt som ligger inne i ett skåp.... där ligger det bra!  hi,hi!!! 


Nu är det bara granen som fattas här på Liljegården.... 
men den lär få vänta, för nu ska jag ta det lilla lugna....försöka åtminstone tills imorgon. 
Ha en fortsatt skön kväll! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: