Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 14 november 2015

FREJAS OFFER!!

Tala om att få energi av solens strålar. Köket badar i ljus.....vilket man inte har kunnat skryta med under de gångna dagarna..... då har vädret serverat oss  åtskilliga liter vatten!! 


Jag behöver mer av grankvistar, det har stormen Freja fixat..... så det är bara till att hämta. Så jag och hundarna bestämmer oss för att ge oss ut i skogen för en härlig promenad och samtidigt ta hem grankvistarna. 
Jag behöver bara kalla en gång på hundarna.... sedan är de på språng!!.... och undrar vad vi ska hitta på för kul?



Nu har jag grankvistar till både kransar och krukor..... tack Freja för hjälpen!! 

Sedan stack jag iväg till en secondhand butik, det var länge sedan jag gjorde ett sådant besök.
Lite förnyelse livar upp i höstmörkret. 
Det blev lite av varje, som jag kom hem med........bl.a. en drickakagge och ett par virkade dukar. 



Jag blev inte precis fattig av besöket, 35 kronor för en virkad duk..... är ett pris som kan kallas överkomligt!! 




Så det blev två stycken som fick följa med hem. 

Då man inte vet hur länge det finvädret skulle hålla i sig, gav jag mig iväg på en tur med Fari. 

Det blåste bra och luften hade blivit kyligare...... härligt!! 
Flödet i bäckarna, var det fart på efter allt regnande. 


När jag kom hem igen, blev det styrketräning och meditation i stallet, då den dagliga mockningen skulle göras. 
Det här var lite av min dag här, så får vi se vad morgondagen för med sig. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: