Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 17 november 2015

LJUSMANCHETTER och RIDVÄG

Hundarna blev överlyckliga för att få följa med i bilen, när jag och mannen skulle köra iväg för att kolla en ridled. 
Det är bra att gå den först, för att kolla terrängen.... innan man rider. 
Det var mycket vackert, men vissa bitar kändes lite för riskabla att passera med häst. 



Till varje jul i mitt barndomshem, gjordes ljusmanchetter till ljusstakarna och den traditionella skinkpinnen. 
Allt som behövdes var silkespapper och en träpinne. Färgerna på pappret var vitt och rött. 
Idag hade jag tänkt återuppliva detta, men det lär bli i vitt och eventuellt silver. 
Så jag fick göra ett besök i byns bokhandel och skaffa materialet... silkespapper,det slank även ner en del annat i kassen. 




Skinkpinnen får jag göra en annan dag. 
Detta var några eftermiddags timmar, härifrån  idag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: