Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 1 juni 2017

GRÖNT OGRÄS!


Tre fridagar framför mig, nya växter till blomlådorna måste jag fixa. 
Egentligen inget fel på penséerna, men de lär inte stå hela sommaren.... får se om jag kan finna en annan plats åt dom. 




I år blir det inga rosor, det planterade jag förra året.... det blev så fint till att börja med. 
Men snart så rände de i vädret och passade inte alls in där de stod. 
Jag tänker däremot hålla mig till de rosa och vita nyanserna även i år.
Några rosa dubbla petunior som jag hade tänkt mig, blev det inte.... så jag fick nöja mig med pelargonier, men det blir säkert bra det också.

Du får ha en härlig dag, passa på och plocka dig en bukett.... det finns nu så mycket fint i naturen av grönt...ja faktiskt i hela färgskalan,bara till att välja. 

Kraam Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja just nu behöver man inte köpa några blommor - naturen levererar det vackraste! Just nu förgyller hundkex mitt matbord...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: