Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 20 april 2024

Ifrån stadsliv till lantliv.

 Jag är uppvuxen i stadslivet, men har alltid haft en stor längtan ut på landet. Djur har alltid varit mitt stora intresse, har både tävlat i bruks och lydnad med mina hundar. Varit engagerad i tävlingskommittén i brukshundsklubben under många år. Åtskilliga är de djuren som har varit skadade, som jag har tagit mig an.


Efter trettio år lämnade jag stadslivet för lantlivet. Något som jag aldrig har ångrat, det blev en ny start i livet, en spännande sådan.


De första djuren jag skaffade var höns och ankor, sedan blev det ulltottar. 



Bor man på landet, då behövs det också ett par tre katter som kan hålla stallet fritt från möss. K




Stallet hade plats för flera djur, så det byggdes hästboxar. Två islandshästar köptes, nu kunde jag återuppta mitt tidigare intresse ridningen. Ja det stoppade inte här, barnbarnen ville också ha hästar att rida på, så jag skaffade två shettisar. Då det fanns ytterligare en tom hästbox, fylldes den med en till Islands häst. Så det är dessa fem hästar som finns här på gården nu.


Äldst bland hästarna är den här gossen som är hela trettiotvå år. Han är pensionär och går enbart här och har det gott.





Barnbarnen har inget intresse längre för hästar, men nu när jag har fått barnbarnsbarn är det dom som får upplevelser tillsammans med djuren här på gården.




Kanske en ny generation på hästryggen, ja det ska börjas i tid när intresset finns!

 



Det dröjer nog inte länge förrän lillebror också kan hjälpa till här med djuren. 


Har du drömmar så försök förverkliga dom, inte alltid att som man lyckas, men då har du iallafall försökt.

Detta var min dröm som jag förverkligade, det tog sin tid, men jag kom till slut i mål.


Ja du, det här var lite ifrån min resa, hit till Liljegården.

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: