Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 10 maj 2024

Min morgon.

 Gäsp så var det åter morgon, varför är man alltid som tröttast när det är dags för att stiga upp?  Många är det ute i stallet som väntar på sin frukost, så det är bara till att hoppa i kläderna och ge sig ut. Frukosten till mig själv får vänta tills att djuren har fått sitt. Jag går först till hästarna och ger dom sitt första mål. De stampar otåligt, det kan inte gå fort nog.



En som har bråttom med att få komma ut, men går helt fel…stallets clown!



Skönt för dom att komma ut och få röra på sig efter en natt i boxen. Gammelhästen äter sin frukost i lugn och ro som vanligt inne i boxen, innan han släpps ut till de andra.



Tupparna gal inne ifrån hönshuset, nu vill dom att jag öppnar luckan ut till friheten.


Åter lyckliga höns efter att under många månader ha tvingats att vara inne pga fågelinfluensan. 



Lille Bhää är först ut som vanligt, efter en natt i stallet, där menyn har bestått av hö. Nu är det saftigt gräs som gäller.




Min följeslagare Estelle hänger med på morgon rundan hos djuren. 

Sedan är det min tur att gå in och få lite frukost i magen, innan arbetspasset i stallet.


Nu fattar jag inte hur jag fick ihop allt detta, innan jag åkte till mitt arbete inne i byn? Så här ser min morgon ut, trehundrasextiofem dagar om året och jag älskar det.

Du får ha en härlig fredag, lite sol hade inte varit dumt.

Kram/Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: