Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 22 juni 2017

MARDRÖMMAR OM HÖ!

Om gårdagens händelser finns det bara en, denna började mannen o jag med kl:10 vi var klara kl:21:30.....vad vi sysslade med?..jo HÖ och åter HÖ!!

Vi fick besök mitt i slitet... så en liten paus på en kvart blev det. Jag fick den ljuvligaste bukett i vitt... av Agneta och Nicole. 
Tyvärr kunde vi inte stanna upp i vårt arbete...men snart så! 


Sådant är livet för oss månskensbönder. 




Ryggen värker och jag går som en...jag vet inte vad idag...detta arbete var inte det ultimata för min rygg.


Haft mardrömmar om HÖ, men vi hann att få in det på höskullen innan regnet. 
Summa sumario, vad gör man inte för djuren?... vi kunde åtminstone fått ett tack!...eller hur djuren? 


Det här med att ta in hö, skildras i ett rosenskimmer på diverse filmer.... jag är den första till att skriva under på att det är ett förbaskat slitgöra...låångt ifrån filmens värld!!! 

Du är välkommen hit nästa år, då det är tid igen och då kan du dra dina egna slutsatser efter en dags arbete med hö!... om det är som i filmens underbara värld? 

Idag regnar det, hade kroppen varit ok, då hade jag gått ut och med min välsjungande stämma, klämt i med "I singing in the rain!🎶"
Så är nu inte fallet, till glädje för min omgivning! 

Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: