Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 2 juni 2017

BAKA ELLER HÄSTAR OCH UTELIV?


Sommar innebär att frysen normalt borde varit påfylld med fikabröd, för oväntade besök här hos oss.
Men nu är det inte så, det enda som ligger där är ett par ensamma banankakor.
Men man måste känna för att baka, någon sådan känsla hade inte infunnit sig......så jag valde istället att tillbringa min dag ute i naturen.
I värsta fall om det dyker upp någon,då kan jag smälla ihop till lite våfflor det brukar alltid gå hem. 

Jag får se till att klippa ner gräslöken, om vi ska få någon till sillen på midsommarafton.... längtar redan, det är ju så himla gott!! Som du ser så är det inte bara gräslöken som har behov av att klippas.... jag får låta Lasse (ett av fåren) beta ner mellan pallkragarna..... lovar att han kommer till att bli mätt! 



Tre av hästarna har blivit ryktade och ompysslade en stund inne i stallet, så snart är all deras vinterpäls borta... inte klokt så mycket päls jag hittills har ryktat av. 
Där hade kunnat bli tröjor till hela tjocka släkten. 






Jag är nöjd med min dag som jag har tillbringat utomhus, baka får jag göra en annan dag om nu andan faller på. 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: