Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 26 juni 2017

HÄST I SJUKBOX

Veterinär besök för både hund och häst på morgonen. 
Ingen fara med hunden som skulle få en förnyelse av sitt vaccin mot rabies. 

Värre var det för Fari som har fått akut fång... det gick väldigt fort. 
Så nu är det boxvila och medicinering som gäller för honom en tid framöver. 
Halm till nattfoder var inte uppskattat, men det går säkert ner under nattens gång.



Det här med fång är så smärtsamt för hästen,men han får medicin och jag hoppas på att han visar förbättring om så där en fyra, fem dagar...vilket jag tror. 
Skönt att få lägga sig ner en liten stund. 
Tänk om man kunde komma på ett vaccin mot detta, men inget man kan hoppas på.. tyvärr!
För mig är det viktigaste just nu att hästen ska bli frisk. 

Kraam Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej Ingela! Åh fy stackars Fari....lider med honom så....hoppas verkligen att det vänder snart.... Fång är en jäkla sjukdom, själv har jag nu full koll på Thora hela tiden och nu motioneras hon varje dag.... Peppar peppar ta i trä... Krama Fari "krya-på-sig-kramar från mig!!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: