Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 5 maj 2024

Bedövande dofter.

 Nu doftar det av gödslade hagar, blandat med häggens bedövande doft och göken gal med full hals… det är något visst med det. Fågelbona inspekteras noga av blivande hyresgäster….nu doftar det sommar.



Om ett par månader släpps ulltottar och hästar ut tillsammans i stora hagen, då är det sommar på riktigt!


För något år sedan hade jag tjugosju ulltottar, men den tiden är förbi, alldeles lagom med mina nuvarande sex ullisar. 

Nu är ulltottarna klippta och har fått klöv pedikyr, så fina i sina sommar pälsar, man känner knappt igen dom.


Jag har varit i planterings tagen och planterat ut alla stockros sticklingarna längs stallväggen…så får jag se hur många som tar sig? 




Någon trädgårdsmästare vill jag inte kalla mig,
 går det så går det!!!

Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: