Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 19 april 2024

Aprilväder och förkylningar.

 Så var det tid igen med förkylningar. Här hostas det , J. ligger däckad, han har fått en riktig man förkylning och det är ju inte till att leka med. Barnbarnen och barnbarnsbarnen snörvlar och hostar i kapp. Ännu är jag på benen, det bugar och tackar jag för, måste ju kunna ta hand om sjuklingen här i huset och djuren. Är det inte covid så är det förkylningar, när ska det sluta så att vi kan få njuta av våren? Ja vår och vår, just nu är det då ingen vår värme!



Full fart på hönsen, det poppar ut ägg som om det var popcorn! Ja de är inte bara gulliga, de förser både oss och barnen med ägg.


Idag har jag ställt iordning barnkammaren till kycklingarna och höns mor. Det blev till att sätta upp en värmelampa, för ute är det typiskt april väder brrrr!! Många nyfikna höns ögon följde mig noggrant och undrade säkert vad jag i hela fridens namn höll på med?



Väl att jag inte har lagt undan alla mina värmande ulltröjor, för nu är det mössan långt nerdragen om öronen och ulltröjan som gäller!






Ett loppis besök blev det igår, där jag spenderade massor med pengar, ja hela tjugofem kronor… på detta lilla vånings fat som jag inte behövde!! 



Just nu roar jag med att höja, sänka och höja värmelampan igen i hönshuset, termometern ska ligga på trettiosjugrader…jag ska väl pricka rätt så småningom.

Du får ha en skön fredagskväll.

Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: