Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 16 juni 2017

Femtiotvå veckor!

På måndag kl:13 börjar jag min semester, inte vilken ledighet som helst!....jag slår på stort och tar femtiotvå veckor om året. 
Det kan man kalla semester eller hur?? 

Jag ska ta vara på varenda minut under alla årstiderna framöver, underbar känsla som är svår att beskriva. 



Göra precis vad jag har lust med och när jag vill...det kallar jag fri som fågeln! 





Om vädrets makter håller vad de lovar, då ska vi slå gräset och förhoppningsvis få in årets höskörd i nästa vecka. Inte förrän höet är inne på höskullen kan vi åter andas ut,lika ångestfyllt varje år.... det gäller ju djurens vinterfoder. 



Det går ju åt en hel del foder till hästarna och fåren. 



Kraam Ingela 

2 kommentarer:

  1. Så himla skönt :) Dagar som flyter ihop, dagar som du gör som du vill med, tid...
    Själv stressar jag på med arbete, trädgård och hålla hemmet i någotsånär skick.
    Men nu är det helg, jag ska bara stirra på ett grässtrå hi hi, göra ingenting!!!
    Sommarkram från ett regnigt Blekinge och Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Titti, bara njut av din ledighet i helgen....och gör just ingenting! Imorgon lovas det sol, det tackar vi för efter en regnig fredag.
      Ha det gott! Kram Ingela

      Radera

Kommentar: