Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 27 juni 2017

DET GÅR FRAMÅT FÖR HÄSTEN.

Det känns mycket bättre då Fari ser ut till att må bättre idag. 

När jag gick in i boxen för att lägga lite halm, som han kunde äta ut av, visade han tydligt genom att vända baken till... att det tänkte han då rakt inte äta!! 

När jag gick ut, protesterade han över att jag inte hade kommit med hö... genom att sparka för kung och fosterland på boxdörren, det ser jag som ett gott tecken, även om det är ouppfostrat att bete sig så Fari!! 

Lilla Wilda saknar honom, även om hon går med de andra hästarna, så är han hennes stora kärlek. 
Även om hon är liten så kan hon sträcka på sig och för att ge sin vän en blöt puss på mulen genom fönstervägen. Vad hon med sitt gnäggande sade till honom... lär jag aldrig få veta, men jag kan ju gissa. 



Jag är mer poppis då jag kommer med hö, då vänds det ingen bak till. 




Att djuren mår bra är viktigt för att jag ska må bra... så det ska nog fixa sig. 

Imorgon kommer min hovslagare, men självfallet så blir inte Fari skodd... det får vänta tills att han är frisk. 
Så vi här på Liljegården säger "godnatt!"... vi ses imorgon. 

Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: