Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 15 april 2024

En nöjd häst.

 Gammelhästen är nöjd med att få gå tillsammans med ulltottara ute i deras hage. Lättare för honom att beta gräs, än hö som är lite mer svårtuggat. Inte lätt att bli gammal, även för en häst.



En av ulltottarna har gått och blivit halt på frambenet, ser inget konstigt, men har klippt och rensat hennes klövar. Hon får vila, så ska det säkert gå över.


Ute i hönshuset är det lugnt, bara tupparna som försöker överrösta varandra med sitt galande.


Sju dagar kvar tills att det ska börja hända något med äggen under hönan. Jag lyste äggen igår, två obefruktade ägg plockades bort. Hönan har blivit lite lugg sliten efter att ha behövt  vistas inne.


Så klart hoppas jag på ett bra kläck med många härliga färger på kycklingarna. Den här hönan ifrån ett tidigare kläck har en härlig ljust gul färg, så fler i den färgen hade varit välkomna.



Jag älskar min vildvuxna trädgård, som nu är fylld med vitsippor och påskliljor. Det bästa av det hela, där behövs inte rensas ogräs!



Nu väntar jag på stall hjälp, alltså blir det en  härlig dag.
Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: