Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 7 juni 2017

UPPÄTET.....Grrrr!!!


Såg till min bedrövelse att ett av mina nyplanterade skötebarn (äppleträd) hade blivit uppätet!


Kvar fanns bara en kal stam, jag behövde inte fundera så länge på vem som hade varit framme....det var mannen här!!
Nu är det inte så att det var han som hade varit hungrig och käkat upp det.Men han hade däremot släppt in fåren i trädgården och sedan haft dålig koll på vad de sysslade med.

Så idag fick jag åka iväg och köpa ett nytt träd som mannen fick äran att plantera!!....jag tror nog att    han kommer till att ha bättre koll på dom nästa gång.

Här finns mycket för fåren att äta i vår vildvuxna trädgård, så jag tycker att de kan låta bli mina äppleträd...... men det finns som tur är gott om träd i handelsträdgården!


Jag är inte långsint, gjort är gjort...nu går vi vidare. 
Imorgon ny dag och med den nya utmaningar! 

Kraam Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: