Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 4 maj 2024

Både jag och hästarna tyckte att det var underligt.

 Både jag och hästarna är vana vid att när det är kväll, ska de in och ha ett mål mat innan natt höet. Då blir det lite mys med hästarna innan det är godnatt för dom.




Det här saknar jag när hästarna sedan går ute dygnet om. Men jag har ju min Gammelhäst som alltid är inne om nätterna, så han och jag får ha en mys stund innan det är godnatt.


Hästarna såg mer än förvånade ut när jag kom ut i hagen igår kväll med deras kvällsmat.


Gammelhästen fick som vanligt sin mat inne, men innan han sprang in i stallet klippte han gräset. Bra med frigående hästar, som fixar gräsklippningen här på gårdsplanen. Ulltottarna och hönsen klipper det i trädgården, det  om något kallas ekologisk gräsklippning!


Avundsjuka blickar sågs utifrån ifrån hagen,
 men är man gammal då har man lite privilegier.


Fyra mindre boxar att mocka idag. Får se hur vädret blir idag, om de ska gå ute i natt igen eller jag tar in dom.

Kram/Ingela


1 kommentar:

  1. Sicken fin gräsklippare du har :)
    Ha en skön söndag nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: