Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 28 juni 2017

HÄSTAR FÖR HELA SLANTEN!!

Ja idag var det tid för att verka och sko hästarna. 
Så hästarna har stått installade under natten, så att de var redo när Eva vår hovslagare kom. 
Tror inte att där var någon som hade något som helst emot detta... tryggt och skönt, inga faror som lurar, bara till att koppla av och sova gott!! 





 Fari blev bara verkad och får gå oskodd nu i sommar. 
Ingen ridning blir det på två månader.... tråkigt för mig, men bra för hästen och det är prio ett att han ska må bra.
Jag får motionera honom så småningom på annat sätt. 

Rida kan jag endå, men på en av de andra hästarna. 
Sedan har jag två shettisar som behöver att bli körda. 






Ingen risk att jag blir sysslolös, det finns jämt saker att hitta på här ute på landet än bara hästar! 




Ja det blev mycket häst, men har du stått ut så här långt, då orkar du nog med en bild till.... annars får du logga ut. För så här är det, när man har hästar... det tar mycket tid, men var enda minut med dessa djur är guld värd för mig! 
Nu kommer sista bilden för denna gången, 
titta eller blunda!! 

Jag slutar med att tacka Eva /Smedhults Hovslageri, för ett bra arbete... både jag och hästarna är nöjda! 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: