Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 3 maj 2024

Allergi medicin och glass.

 Skönt att ta dagen som den kommer!



Jag har lagt nya ägg för kläckning,det blev i kläckaren denna gången, så får jag se om det lyckas bättre än de äggen som hönan ruvade på.




Värmen har gjort att det har blivit en explosion ute i naturen. Så nu käkas det  allergi medicin mot tröttheten som följer med, när luften är full ut av pollen.





Nu har jag satt ut tomat och gurkplantorna i växthuset, skönt att bli av med dom här inne. Melon plantorna får jag vänta lite med.


Imorgon kommer får klipparen hit, så då åker ullen, det blir skönt för dom. För nu är pälsarna väldigt tjocka. 


Jag får mina ulltottar klippta två gånger om året, så nu är det dags att få sommar frisyrer på dom. Lille Bhää får behålla sin päls tills höst klippningen.


Det har varit ännu en dag med sol och värme, men imorgon väntas regn vid middagstid. Så jag får se till att ta in ulltottarna innan, så att de är torra när de ska klippas.
Du får ha en skön fredagskväll.
Kram/ Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: