Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 7 juni 2017

TORSDAG MORGON MED ROOMSERVICE!

Roomservice till lilla Wilda som har stått i stallet under natten.
Hon visade lite tecken på fångkänning härom dagen, men slipper att medicineras.

Hon har beställt roomservice så det serveras halm och hö, sedan får hon gå i hagen under dagen som mestadeles består av grus....det växer bara något pyttelitet gräs.
Tur att man är observant på allra minsta tecken, så att det förhoppningsvis räcker med detta för henne.

Helt ensam är hon inte, Billie gör henne hemskt gärna sällskap under natten då Pjakkur inte står installad.



Pjakkur har kunnat vara ute då vi har haft både blåst, regn och då är det också fritt för knott och mygg, vilka han inte klarar av då han är eksemhäst.
När dessa stickande insekter surrar i luften, då tillbringar han natten i stallet. 
Jag måste snart se till att tömma alla boxarna, så att det kan målas i stallet .... men jag drar mig för det pga av ryggen, men jag får ta lite i taget jag har ju all tid i världen till detta nu! 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: