Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 20 mars 2016

VI HAR EN RYMLING PÅ GÅRDEN!!

Jag kan inte annat en vara nöjd med helgen som har gått,
Gårdagen började med att det låg en grå dimma over hagarna, jag tog en tur i skogen med Hero och Winston.
Koltrasten satt högt uppe i en gran och drillade, det symboliserar Vår för mig.






Ännu är det för tidigt att fina något som blommar i naturen, så det fick bli lite blåbärsris med hem.


Jag fick räfsat både rabatterna och gårdsplanen här igår, äntligen blev det gjort.....så nu är det bara lite blommor som fattas i krukorna.


Vi har en liten rymling här på gården, vid två tillfällen har jag hämtat vår lille Lasse utanför fårhagen, där han lycklig gick och betade. Han tycker väl att han är lite för mer än de andra fårskallarna.....ja, vad vet jag??




Idag ska mitt barnbarn Emilia, komma hit. Så efter jobbet  blir det en ridtur tillsammans med henne.



Det var inte bara gårdsfolket ,som gladdes åt gårdagens fina väder!
Du får ha en härlig måndag, du är välkommen att  titta in till oss igen!
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: