Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 27 mars 2016

HÄNG MED PÅ EN TUR I NATUREN!

Nog är det vår,när man ser sig omkring! Jag gick en tur med hundarna i förmiddags innan jobbet..... Oh!! så många vårtecken, jag hittade under turen. 

Det var synd att det blåste, för det kändes genast lite kallare. 

Hasselns hänge vajade för vinden... vackert, även om de orsakar lite snuva. 




Myrorna hade också vaknat till liv, det är inte tal om någon påskhelg för dom... de jobbar på för fullt, precis som jag har gjort under helgen. 

Här liggs det inte på latsidan, det är rätt...... vila får vi göra när vi blir gamla, hi hi!!
Vet du vad som växte vid vägkanten??..... jo,  tussilago eller hästhov eller vad du nu kallar dom... kärt barn har många namn, men ett säkert vårtecken är det allt. 


Jag älskar när det börjar att grönska, jag tycker att våren är fantastisk! 
Ännu är det bara en vitsippa, som har slagit ut här hemma.... men det lär inte dröja länge, förrän de bredder ut sig som en vit matta. 


Idag hade även den första påskliljan här på gården slagit ut. 
Men snart ser det ut så här, ett blomhav av påskliljor. 

Ett mindre trevligt vårtecken, var när jag hittade en fästing på en av katterna. 
Då tackar jag för ditt sällskap under turen. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: