Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 19 mars 2016

PELARGONIER OCH VÅRSTÄDNING

Jisses!...lördag igen!!
Det var ett gäng morgontrötta hästar, jag mötte i morse ... kunde nästan höra dom säga " inte redan morgon"

Jag har införskaffat lite nya Mårbacka pelargonier, de gamla hade fått frost....så i år kunde jag inte ta några skott, synd!!



Älskar dessa pelargonier, de är ett måste i fönsterkarmarna här, när vi nu går mot ljusare tider.
Köpte även lite nya servetter, som går i samma nyans som blommorna.






Nu poppar det upp härliga trädgårds reportage i de flesta tidningarna. Jag medger att jag blir lite avis, när jag ser prunkande gammaldags rosenbuskar, lavendel, syrener m.m. och med stengångar som är ny krattade.....en riktigt gammaldags trädgård!
Jag får nöja mig med, att njuta av reportagen för någon tid till en sådan trädgård, finns inte på kartan.
Jag har i alla fall, börjat att rensa upp i de få rabatterna som finns här......inte illa!!






Dessa vissna växterna skulle varit bortrensade i höstas.... men bättre sent än aldrig!! 

Jag hittade några påskägg, som jag köpte i Danmark förra året, jag hade helt glömt att jag hade dom,ja, det där minnet!!... så lite påskpynt, har jag allt!! 



En stund vid datorn, för att skriva ett inlägg här på bloggen. 

Så nu blir det soffhäng, med en skål praliner! 
Du får ha en fortsatt skön kväll. 
Kram /Ingela 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: