Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 2 mars 2016

FÖRKYLNINGSMEDICIN OCH KRISTYRÄGG

Morgonen började i vinterns tecken, snö som singlade ner och som sedan övergick till regn och rusk.
Är det vinter eller vår?, tror nog att det kan kallas vår/vinter...ena dagen vår och nästa vinter.


Fridag...kalla det vad man vill, alla de vanliga sysslorna oavsett arbetsdag eller fridag!!




Jag ska inte klaga, det är själv valt, om jag vill, så kan jag bli stadsanställd, men det får vänta.....då jag tycker att det är både meningsfullt och kul, att gå till jobbet!
Skönt att ha valfriheten!!

Det märks att jag inte är purung, för vem står och manglar sin tvätt eller kokar märgben till hundarna, när det finns färdiga i butiken??
Men du, ingeting kan slå att lägga sig i en säng med nymanglade svala lakan. Hundarna gillar också bättre hemkokta ben, än köpeben....så det må så vara, att frun här på gården är uråldrig i dessa hänseenden!!





När jag funderar, så är det nog inte bara med detta, som jag är mossbevuxen.
Vem gör kristyr ägg till påsken, mer än frun på Liljegården , när det finns ett så stort utbud i butikerna??




Kan berätta att förkylningen,jag skrev om i går, har varit som bortblåst idag. 
Så det var nog inte så dumt ändå att kurera den med godis. Så jag har bunkrat upp med både det ena och det andra.... så att jag håller förkylningen borta, hi hi!!



Så nu är kvällen räddad! 
Du får ha det gott!!
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: