Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 13 mars 2016

CHOKLAD OCH FÅR!!

Så har vi söndag, mina vänner och snart har denna helgen gått!! 
Igår släpptes alla får och lamm ihop här på gården..... lite trängsel då alla, helst skulle vara först ute , men det gick bra. 




Lille Lasse skulle avvänjas ifrån mjölkersättningen, det gick mindre bra.......han stod hela förmiddagen och kallade... vem smälte för hans bääande?, jo,husse!... så han fick sin flaska och var åter nöjd! 



Jag var tvungen att plåta lite frostnupna växter, imorse när djuren släpptes ut! 



Snart är dessa mornar, ett minne blott!!..... nu behöver vi ljumma dagar, med massor av sol. 
Inomhus blommar blåbärsriset och snödropparna står och sprider sin glädje på köksbordet. 

Igår hade vi gäster på gården och då åkte chokladtårtorna fram som jag gjorde häromdagen. 







Nötbottnar, chokladkräm och en chokladspegel... gott! 

Nu väntar jag på att solen ska visa sig, då blir det en ridtur eller två. 
Just nu väntar jag på en leverans av spånbalar, så det blir lite styrketräning, då femtio stycken ska bäras in på logen. 
Oj!....nu blev texten liten, så på med brillorna! 
Ha det gott.... vi hörs! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: