Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 1 mars 2016

går Februari till vila och vi går in i Mars månad, som bjuder oss på kyla.... temperaturen visade elva minusgrader när jag steg upp i morse. 

Mössan på och med en ficklampa i handen, började jag dagen med en tur med hundarna.... 



.......sedan fick resten av djurflocken sin beskärda del. 



Sedan arbete i byn under förmiddagen och sedan styrdes stegen åter hemåt, där de vanliga sysslorna väntade på mig. 
Jag hade extra sällskap ute i stallet när jag mockade, av ingen mindre än lille Lasse. 

Undrar om jag ska åka på en förkylning?..... börjar att få snuva och känner mig lite frusen, vilket hör till ovanligheterna, då jag tillhör den varmblodiga typen. 
Det blir säkert bättre till imorgon. 
Jag fick gjort någon nytta, även om det känns, att jag går på halvfart. 
Lingonsylt skulle kokas, det är inte speciellt betungande. 


Så fick jag gjort några fastlagsbullar att ladda mina batterier med..... jag nöjde mig dock med en, något kakmonster är jag inte.... men det finns det andra som är.... därmed ingen nämnd!! 
Lite godis slank också ner,  inga problem med det hi, hi!! 
Det sist  nämnda är kanske inte så dumt  att häva en begynnande förkylning med.... eller vad tror du??
Ja,det återstår att se, hur det var med det, när jag vaknar i morgon bitti. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: