Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 mars 2016

TRAMPAR NER BROMSEN!!

Jisses!!... är det bara jag som tycker att veckorna, går alldeles för fort?? 
På måndagar tycker jag att det finns all tid i världen, för att förverkliga de saker som jag hade tänkt mig, att göra under veckan. Nu är det onsdag och vad har jag gjort?? 
Nu protesterar jag och trampar ner bromsen!! 
Ingela!.. det kan inte vara såå, att det är du som är saktfärdig?? 
Men du, vad hjälper det då.. att lägga i bromsen?? inte ett skvatt, det är bara till trycka gasen i botten och få något gjort!! 






Sagt och gjort, en arbetsdag väntar,som ska betas av. Sedan är det full speed!!.. på frun. 




Djuren får ha den tid som behövs, här kan man jag inte skynda på. 

Har fått hämtat hem två rundbalar med gourmet hö, till hästarna och fåren. 
Fick även skickat iväg gubben för lite shopping, av kraftfoder och mineraler.... så är förrådet laddat, för ett par veckor. 
Lasse han växer så det knakar, så snart är han stora killen och dagarna är snart räknade, då det gäller nappflaskan med välling. 

Nu ska jag se till att få bakat ett par tårtor, fick receptet av chefen på jobbet... så vi får väl se, om jag lyckas lika bra med dom.... hennes var supergoda, så håll tummarna för mig!! 
Så mycket mer hinner jag inte med idag, även om jag gasade på! 
Nu skall hästarna släppas in för natten och sedan står fåren på tur. 
Ha det gott, vi hörs imorgon. Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: