Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 6 mars 2016

TÄNKVÄRT!!

"Lycklig är den som inte sörjer vad hon saknar,
utan glädjes åt vad hon har."


Jag tycker att de orden,är tänkvärda,för visst är det så?...oavsett vad det gäller. 

Så nu är det till att göra det bästa för djuren som jag har och glädjas åt dom. 

Morgonen här började lite vintrigt, med snö... men det lär väl inte bli något av det....men i skrivande stund har vi fått ett vitt snötäcke,så vackert! 

Blåbärsriset som jag tidigare plockade, börjar nu så smått att svälla och jag skymtar små gröna bladknoppar....en härlig försmak på Våren!! 



Det är de små tingen ,som gör livet bra härligt! 

Då jag skulle arbeta idag, var all extra hjälp välkommet ute i stallet. 




Som här av stallkatterna Billie och Tippa, hjälp o hjälp det kan ju diskuteras.... men sällskap var de iallafall, medans jag sköte stallsysslorna hos hästarna och fåren.

Sedan väntade ett arbetspass på mig, så en liten paus blev det allt, innan det var tid att ge mig iväg till nästa jobb. 

 Frun är åter hemma senare ikväll och då väntar fem hästar på att bli insläppta inför natten. 
Du får njuta av dagen och glädjas åt det lilla. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: