Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 10 mars 2016

LANTLIV OCH GLITTER OCH GLAMOUR

Lite sovmorgon blev det idag... fridag. 
Bra pälsad, började jag morgonen med att gå ut i en av hagarna, för att stänga av, en övergång till en annan hage.
Som du säkert förstår så ska hästarna flyttas till denna hagen... då den, de har gått i är lerig. Jag upptäcker att en av hästarna har tappat en sko, så det blir ett samtal till min hovslagare. 
Lite mer tidskrävande blir det dock, för jag får ta en häst i taget över dit... så det är bara till att trampa gasen i botten!! 

Godmorgon!!... sugen på lite frukost?? 



Den första hästen, görs klar till att gå ut till dagens äventyr!! 





Så var det klart!! Eilufur...nu går vi vännen. 

Sedan tid för Dagens höjdpunkt.... morgonens styrketräning!! 

Ikväll ska frun här lämna lantlivet, för stora staden. 
Så det blir att tvätta av sig "lantdoften"  och klä sig i guld och paljetter... för nu ska lantlollan ut och göra staden osäker!! Hi,Hi!!





Du, jag kan lugna dig, med att det blir varken glitter eller glamour... för lantlollan, men däremot en mysig kväll,med att se på en musikal i goda vänners sällskap! Det enda som bekymrar mig är, hur ska jag klara av att sitta still i ett par tre timmar?? 
Jag önskar Dig en fortsatt härlig dag. Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: