Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 22 mars 2016

NU ÅKER HÅRET!!

Lasses syster har fått namn "Lillan" heter hon, detta innebär att vi ska behålla henne här på gården. 
Hon är nu lika tam som Lasse och går lös ute på gården tillsammans med brorsan. 


    
Syskonkärlek vid matskålen och på betet. 

Jag tog skrapan och gick ut till hästarna i hagen...... nu skulle håret åka dvs. vintetpälsen. Jag fick bort en del åtminstone, då det är fem hästar som ska ryktas....känns som om armarna är två meter långa på mig just nu!!


Ja vem ska jag börja med?.... det är frågan, det fick bli islänningarna först och shettisarna till sist. 
Det är inte lite päls som skall bort, hade jag sparat det, då hade det säkerligen räkt till en tröja åt mig! 
Lite mys var där så klart även tid till, jag måste få vila lite, emellan ryktningarna. 


Ja, du... detta var några ögonblick ifrån Liljegården idag. Nu håller både djur och gårdsfolket här lite kväll. 
"Ha det gott och var rädd om Dig! 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: