Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 30 mars 2016

JAG FICK VARA GLAD FÖR DET LILLA!!

Dagens frukost, smakade som vanligt gott och Hero tittade längtansfullt, ifrån andra sidan av bordet.....ifall det möjligen skulle bli någon smakbit?

Vädret var ännu okej!.. men vädergubbarna hade spått, regn framåt middagstid.
Så vet du vad?...mockningen och städningen får vänta, en ridtur medans vädret tillåter blir det först.
Eilifur blev sadlad och sedan gav vi oss iväg.
Ibland lite sly på ett ställe fanns det vide, jag måste ha en bukett med mig hem. Då Eilifur har svårt för att stå still om jag hoppar av och sedan ska upp igen, blev valet att plocka den där buketten ifrån hästryggen.
Detta var dock inte det enklaste, med en häst som inte stod still och med mig hängande i sadeln, för att göra  tappra försök att nå de åtråvärda kvistarna!
Har du plockat videkvistar, då vet du hur segt det är......gör man det sedan uppifrån en häst som inte kan stå still, då har man lov att spotta ur sig några ord som inte passar sig här i texten!!!
Buketten blev inte stor, som du nog redan har förstått.
Men det sägs ju, att det inte är storleken som gör det.....eller hur?













Har jag kämpat så, med att få dessa ynka videkvistar, så ska de banne mig sättas i en liten vas.

Det lilla påskpyntet som fanns här, är nu bort plockat..... ris, fjädrar, höns och ägg. 

Nu får jag finna lite nytt att vila ögonen på.... får se vad det kan bli? 


Nu håller jag kväll, så resten får vänta tills imorgon.

Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: