Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 26 mars 2016

HÄR ÅKER KLÄDERNA AV!!

Inte vettigt när jag tänker efter och räknar mina ombyten av kläder, men nödvändigt!!
Det är inte så att jag är någon kläd snobb, fastän att jag byter kläder åtta gånger per dag .....det är enbart tre ombyten som innefattas i de åtta.
Tidig morgon stallkläder, vid frukost vardagskläder, på jobbet arbetskläder, hem igen vardagskl., hemma stallkläder,inne i bostadshuset vardagskl., stallkläder igen och till sist vardagskl....hade jag använt pyjamas, då hade det blivit nio!
Nåja, jag måste ju ha något att göra, hi,hi!!... för det har jag ju inte!! 

Igår när jag kom hem efter jobbet, var det bara till att hoppa i stallkläderna och ta itu med jobbet här hemma på gården.


Jag trivs rätt så bra i stallkläderna!
Hästarna och fåren slukar det  super fina höet med hull och hår......det lämnas inte ett endaste strå kvar. Jag ska hämta sex rundbalar till, så lär det räcka till sommaren. 


Lite bus och mys hos lammen och fåren, hinns också med mellan varven. 


Tänk om jag hade kunnat ha en av katterna inne i huset, liggande och spinnande uppe i soffan, det hade varit mysigt. Men det går inte, mannen har astma, så då hade jag inte haft någon man längre  och hundarna tål inte katter, så då hade katten blivit hundmat, då hade jag även blivit utan katt... 
så katterna får stanna  ute i stallet, om jag vill behålla mannen! 




Nu får jag se till att sätta fart med dagens jobb i stallet, för klockan går och snart är det tid för mig, att bege mig till jobbet. 
Du får ha en härlig påsk afton. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: