Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 29 mars 2016

STRÅHATTEN ELLER STALLMÖSSAN??

Vår regnet gör gott ute i markerna, det är nästan så att man kan stå och se det växa.
Bara över natten hade gräset vuxit en centimeter.... inte illa! 
Det är inte till glädje för alla, 
tyvärr så har vi tre hästar här på gården, som tidigare har haft fång... vilket innebär för dem, inget betande under sommarmånaderna. 
Så de får gå på grus och äta hö, jag vill absolut inte utsätta dom för något onödigt lidande, vilket fång är..... men ännu får de gå med flocken. 




Penséerna som jag köpte i början av förra veckan, blev äntligen planterade!..... nåja!, bättre sent än aldrig. Det är ju inte precis min avdelning, det där med blommor....men lite får jag allt ha! 




Idag är det vår, så ullmössan är lagd på hyllan och stråhatten har åkt fram hi,hi!!....

Men du stallmössan åker ner över öronen på mig.....den passar nog mig bättre!! 


Du får ha en fortsatt bra dag, vilken hatt eller mössa du väljer spelar ingen roll, för du är lika välkommen till att kika in här hos mig!  Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: