Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 14 mars 2016

RIS OCH FJÄDRAR

Snart har vi påsken här, jag ska själv jobba hela påsken. Har väl aldrig pyntat speciellt inför påsk, det har blivit lite påskris. 
Idag gav jag och Winston oss ut, för att hämta lite björkris 







Möjligtvis pyntas riset, med några vita fjädrar..... det är vad det blir, när det gäller påskpynt här på gården. 



Oj!!... nu ljög jag allt!! glömde helt bort tuppen, som jag köpte för ett par veckor sedan, han får också symbolisera påsken här hos oss..... så det var inte helt rätt, när jag sa att jag inte påskpyntade.... förlåt!! 


Jag har samlat på gamla påskägg tidigare, men de får ligga kvar inne i skåpet...



En två timmars ridtur i gråvädret blev det igår, helt tyst var det... inte en endaste fågel sjöng, de påverkas tydligen av vädret..... skiner solen, då är luften fylld av fågelsång!! 
Men turen var härlig, även om solen lyste med sin frånvaro. 
När vi åter var hemma, fick jag syn på ett vårtecken...  tre stycken tranor gick och spatserade i en av hagarna. Det om något, är väl ett "Vårtecken"? 


Eilifur hade kunnat ställa upp i en spårtävling, men det finns väl ingen sådan för hästar?... mig veterligen. 



Ja, gott folk, nu har vi en ny vecka framför oss. Jag börjar min vecka med en dag på jobbet, det är väl en bra början? 
Hovslagaren kommer hit senare idag och ska sko Pjakkur, någon ridning hinns inte med idag. 
Jag hoppas att din vecka också börjar bra. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: