Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 4 mars 2016

BLAND GRYTER O KASTRULLER

Under Gårdagen var hälften av familjen samlad här hemma, så jag stod bland gryter och kastruller för ingen ska gå hungrig ifrån bordet! 

Det ventilerades både det ena och det andra,alla hade något att berätta ifrån den gångna veckan. Vi skulle kanske kalla våra träffar för "Veckans Nyheter" hi hi!!


Tackan Ulla som står i lammningsbox, då hon ska lamma snart enligt beräkningarna. Men nu har hon gått och blivit sjuk, hon äter inte och står mest och hänger. Självklart så har jag haft kontakt med min veterinär, så hon behandlas nu med antibiotika.
Så nu är det bara till att vänta och se om hon bättrar på sig...men jag har tyvärr en dålig magkänsla.
Det värsta är ju att hon bär på lamm.
Så jag springer ut och in  i stallet för att kolla henne , så har jag även övervakningskameran som väl är, då hon ska kollas på natten.


Så för att koppla av lite och rensa huvudet, tog jag en av hästarna och gav mig ut på en ridtur.




Detta är lisa för min själ och inger lugn i mig när något oroar, som nu när  Ulla inte mår bra. 


Hemma igen och ut för att se till Ulla, men läget oförändrat.

En av katterna strycker sig mot mina ben och får så klart en mys stund, de ska också ha sitt!!



Lite ljust i det gråa här idag, var att några snödroppar stack upp ur gräset, här finns inte många av dom kvar...för sorkarna har tagit dom . 


Jag fick även syn på att skattorna håller på att bygga sitt bo i ett av våra träd....det är väl ett om något ett"Vårtecken?"

Mannen muntrade upp mig, genom att ha middagen klar, när jag kom in ifrån stallet och det uppskattades verkligen. 

Jag hoppas att jag kan skriva något positivt imorgon om Ulla.
Du får ha en skön fredagskväll.
Kram/ Ingela



  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: