Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 6 mars 2016

BLÖTSNÖ!!

Snön vräkte ner i kväll, då jag körde hem ifrån jobbet... snötyngda granar hängde ut över vägen. 
      Home sweet home!! 
Tyvärr så var det blötsnö och det var fem sjöblöta hästar som släpptes in när jag kom hem. 



Mannen hade spelat in Farmen till mig, så jag kurade ihop mig i soffan, tillsammans med hundarna för att koppla av, innan det var godnatt för frun på Liljegården. 

Imorgon har jag fridag, men ska in till jobbet vid middagstid. Sedan blir det till att röja upp lite,då det har stått stilla här i huset under helgen,  när det gäller städningen.Ja,så fridagen lär inte vara sysslolös. Kom. att tänka på låten "mamma är lik sin mamma,ja,kvinnans lott i livet är den samma, för vi skurar och vi tvättar och vi dammar...." osv.
Nåja, något roligt får jag försöka hinna med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: