Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 14 maj 2017

Ridtur i ett gult hav och Maskros sirap!🌻

Du börjar kanske bli trött av mitt tjatande om maskrosor, men jag kan inte låta bli!! 
Var ute på en ridtur i detta gula hav, av vad då undrar du kanske?....tror knappast att du undrar, du vet vid detta laget att det gäller maskrosor! 

Hemma igen...för att åter ge mig ut igen i detta hav, denna gången för att plocka.🌻 🐝 

Nu skulle det experimenteras, maskros sirap hur kan det månntro smaka. Så fram med gryter och kastruller....för nu ska min fantasi få flöda, lika spännande varje gång på hur resultatet ska bli.... men roligt är det! 

Jag startade i liten skala med 
8 dl blommor, för säkerhets skull. 
Jag håller med dig om du inte tycker att det ser gott ut.... men vänta du så ska du få se! 
Koka, sila och koka, sedan ska det hällas på burk. 

Spännande, spännande hur ska det smaka? Jag kunde så klart inte vänta tills sirapen hade kallnat,det gick bara inte. 
Mmmmm!! gud så gott, beskriva smaken är svårt, det var så himmelskt gott, då förstår du kanske hur det smakade??
Sedan återstod det till att testa mannen här på min "Maskrossirap" och det var spännande, han får utstå mycket, när jag experimenterar i köket med naturens skafferi. 



Resultatet blev en tio poängare bra betyg, inte sant?? 

Den blev supergod på glassen, den blev så där gräddkoleseg och god! 

En sak som är säkert, här ska både plockas och kokas mer av detta,för den översteg min förväntan!!
Men en sak lovar jag dig, ska inte plåga dig mera med mina maskrosor. 
Men det sägs ju att man inte ska säga aldrig, så vem vet?? de kanske dyker upp i ett annat sammanhang. 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: