Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 1 maj 2024

Frigående höns och ulltottar.

 Nu när påskliljorna har blommat ut för att gå till vila tills nästa år, har vi haft får släpp ut i trädgården. Några kor har vi inte, så vi får nöja oss med fåren.Som du förstår är det en vildvuxen trädgård, de få rabatter som jag har, är utom synhåll för både höns och ulltottar.



Mycket spännande finns det där för Lille Bhää. 

Första maj är arbetarnas dag, då ska man vara ledig. Ha vita skor och bara ben, var ett måste förr, oavsett om man hackade tänder av kyla. Var det första maj så var det!! Vi har varken varit lediga eller haft vita skor. J. har kört in vinterveden hela dagen och jag har utöver det vanliga, mockat ute i hästarnas sommar hage. 


Somliga tar första maj på största allvar och har inte gjort många knop!!


Jag har avhärdat tomat och gurkplantorna idag, så kanske att de får komma ut i växthuset imorgon. En liten paus hade jag tänkt mig, men ibland blir det inte alltid som man har tänkt sig.


Alltså vilken värme det har varit, första dagen med kortärmat!


Plommonträdet blommar, det är bara till att hoppas på att det blir många plommon i år. Förra året satt det hela fem plommon på trädet!!


Med frigående höns och ulltottar i trädgården, det är sommarkänsla om något för mig.




Lille Bhää tror att han är en berg get!

Ja så har denna dagen gått.
Kram/Ingela

1 kommentar:

Kommentar: