Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 21 maj 2017

NÖJD.....med helgen!!

Tog det lugnt under förmiddagstimmarna, passade på att njuta ute ibland blommande äppleträd och ogräs!....kanske mest det sist nämnda om jag ska vara ärlig och jag är ju en ärlig människa!! 



Det sistnämnda växer som bara sjutton oavsett torkan, jag följer dess framfart i de få rabatterna jag har längs stallet.Dock inte med någon glädje... men vad då?? 


Min rygg står för tillfälligt  i centrum för mig... så ogräset kommer långt,långt ner på listan.
Urskog här nu när påskliljorna håller på att vissna ner,näringen ska gå tillbaks till löken....så därför klipps inte gräset förrän till midsommar.
Jag gläds istället åt min lilla odling i pallkragarna.... där är det lättare att hålla ogräsfritt, det gillar vi! 
Lite optimistisk är jag nog i mitt odlande, då jag har planterat ett aprikosträd..du läste rätt, det var väl vågat tycker du kanske, men man måste satsa, vad det blir till återstår att se. 

Hemma igen efter att ha klarat av min arbetshelg, jag är såå nöjd....  detta om något är banne mig värt att firas!
Skål Ingela!! 🍷


Kraam Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: