Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 9 maj 2017

Jord mellan fingrarna


Idag tyckte jag att det var tid för att plantera fruktträd, där jag tidigare hade haft bärbuskar.

Så det fick bli en tur in till handelsträdgården, jag visste på ett ungefär vad jag ville ha....men man blir helt sjuk när man ser alla sorterna,vilket gör att det kanske inte alltid blir det som man har tänkt sig.


Det blev nästan vad jag hade tänkt mig på när en äppelsort....det var rätt bra klarat för att vara utav mig.
Två äppleträd, ett plommonträd, lite fröer och så klart fler pelargonier....kunde bara inte låta bli,du det är ju bara sommar en gång om året så vad då??

På så sätt fick jag även satt mannen i arbete genom att han fick gräva groparna till träden och hämta kogödseln.
Hittade mina rabarber, som jag trodde hade blivit uppgrävda i samband då bärbuskarna grävdes upp i höstas....det var glädjande. 


Så nu står de i jorden och förhoppningsvis ska de om några år kunna ge frukt.



Förra året gav de två äppleträden som jag redan har bra skörd, men mina två plommonträd vill inte ge något nämnvärt i den vägen.

Det börjar att hända lite i pallkragarna där jag satte Mandelpotatis, roligt att följa hur det börjar växa.


Morotsfröna är nu också i jorden,så nu börjar det så smått att hända lite här på växtfronten...men bara i liten skala,för mer hinns det inte med. 

Finns det något godare än ny plockade lätt kokta morötter med smör och flingsalt....så himla gott!! 

Så har tisdagen nått sitt slut, men imorgon har vi åter en ny dag att göra något bra ut av. 
Kraam Ingela 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: