Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 23 april 2024

Frostnätter!

 Frostnätter igen brrrr!! Nu kommer det många fåglar här igen vid fågelbordet, det gäller att fylla på med energi!


Mysan och Vilja går in i stallet tillsamman, efter att ha varit ute en stund,  Gott att att ha en bästis, ja de två följs alltid åt, i allt de gör.


Ramslöken tuvan som jag fick av dottern häromåret, trivs verkligen för snart är hela rabatten full av Ramslök. Jag använder den färsk, tycker att smaken är som bäst då. Var och hämtade ett par Pion knölar, som jag har planterat, nu när det finns en rabatt här, sedan barnbarnet rensade bort allt ogräset.


Jag längtar verkligen efter lite varmare väder så att jag kan börja så lite grönsaker.

Jag tror att vi är flera här som längtar efter sol och värme.



Vad gör man när sötsuget sätter in och man inte orkar köra in till byn efter lite sötsaker?….bakar en kaka så klart! Det var inte bara jag som var sugen.



Hon väntar och väntar och undrar säkert, hur länge ska kakan stå där? …är det inte hög tid att ge mig en bit?



Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: