Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 10 maj 2017

Så var det tid för saxen✂️


Äntligen var det dax att låta lockarna falla för saxens framfart, skönt att bli av med den vild vuxna frisyren...jag kan inte tänka mig att de tyckte något annat, när det väl var gjort.


Lika roligt varje gång att se hur förvånade de oklippta ulltottarna blir när jag åter släpper tillbakas den förste som har blivit klippt.....alla ser ut som ett gäng fågelholkar och undrar "var har du funnit detta monster?"

Jag kan gott förstå dom, för visst blir det skillnad....eller hur?
Vår lille Lasse innan..... 
....och efter.

Min äldsta tacka Maja innan.... 

.....och efter.

Några fick bara stå och titta på,för dom blir det inte klippning förrän till hösten och då i deras nya hem. 


Är det inte hästarna som ska ha nya skor, så är det ulltottarna som ska klippas...som du nog förstår, så är det inte konstigt att pengarna ej räcker till frissan för mig, därav min frisyr... hi!hi!!! 😁 


Älskar både mina ulltottar och hästar ifall det skulle bli knapert i börsen... så finns det ju havregryn hi!hi!!😂
Riktigt så illa är det inte ännu!😁
Så var det tid att städa upp. 

Ja det var dagens fårklippning här på Liljegården. 
Kraam Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: